Vierspanteam Edwin van der Graaf

Edwin van der Graaf
Edwin van der Graaf is zijn hele leven al omringd door paarden en paardensport.
Bijna 25 jaar is hij eerste koetsier/instructeur geweest bij de Koninklijke Stallen en heeft deel uit gemaakt van het Nederlandse A-kader in de vierspansport.
Nadat hij samen met zijn partner Anne van Dijk een paardensportcentrum heeft opgezet, kreeg hij in 2011 de mogelijkheid om met een jong vierspanteam weer deel te nemen aan de wedstrijdsport. En niet onverdienstelijk, in 2016 nam hij deel aan het FEI WK Vierspan in Breda en staat inmiddels 5de op de Nederlandse- en 18de op de wereldranglijst.

Grooms
Edwin wordt tijdens de wedstrijden bijgestaan door een aantal vaste grooms. Zij hebben zich afgelopen jaren bewezen als steun en toeverlaat in de hindernissen, vaardigheid en dressuur.

Vrijwilligers
Nationale en internationale menwedstrijden te rijden is onmogelijk zonder trouwe vrijwilligers waarop te team kan bouwen. Zij zijn onmisbaar bij de trainingen van de paarden, het verzorgen van het tuig en het onderhouden en aanpassen van de materiaal.

PSC De Dijkgraaf
Edwin en zijn partner zijn eigenaar van Paardensportcentrum De Dijkgraaf aan de Hofdijksweg 48 3253 KB in Ouddorp. Dit is de thuisbasis van het vierspanteam. Hier staan de paarden en worden ze getraind.
Op dit 10 ha grote zijn diverse hindernissen gebouwd waaronder een waterbak, heuvelhindernis en kunnen alle facetten van de mensport getraind worden.